Foreningen

SLige, hvad De har brug fortudenterkredsen er den grundtvigske studenterforening i København og Århus. Vi arrangerer en række foredrag inden for felter som teologi, filosofi, æstetik og politik. Vores håb med disse arrangementer er at kunne kombinere universitetets høje faglige niveau med højskoleforedragets nysgerrighed i forhold til livet og dets væsentligste spørgsmål.

Se foredragsprogrammerne her.

Studenterkredsen har eksisteret siden 1888 og kunne således fejre sit 125-års-jubilæum i 2013.

• Bestyrelsen
    studenterkredsens-bestyrelse-i-kobenhavn@googlegroups.com
  • Tidsskriftet/bloggen
    studenterkredsen@gmail.com

Studenterkredsen i København

Vartov

Studenterkredsen i København holder til på Vartov, som er centrum for en lang række foredragsarrangementer o.a. Vartov har tilhørt Grundtvigsk Forum siden 1947, og bygningen huser også et kollegium.

Vartov ligger på Farvergade 27, midt i København og tæt på Rådhuspladsen.

Se kort på dgs.dk

Bestyrelsen i København består af: Christine Rørdam Thaning (skoleleder, formand), Marie Hammershøj Beck (stud.theol.), Ellen Inger Fabricius Harms (stud.theol.), Andreas Amdisen (stud.theol.), Signe Worre Sørensen (stud.mag.), Christoffer Brostrøm (stud.theol.), Niels Nicolajsen Geil (stud.theol.), Andreas Amdisen (stud.theol.), Sebastian Lei Krogsgaard (stud.mag.), Ida Margrethe Aagaard Holm (stud.theol.) og Sigrid Marie Langballe (stud. mag.)

Studenterkredsen i Aarhus

Holder til i Studenternes Hus. Studenternes Hus ligger på Nordre Ringgade 1, 8000 Århus.

Bestyrelsen i Århus består af Isak Krab Koed, sognepræst (formand), Emma Fladkjær Tonnesen, stud.scient.pol. (kasserer), Thea Haunstrup, stud.theol., August Overgaard Hansen, cand.theol., Agnete Langballe, stud.theol., Magnus Aamand Beyer, stud.theol., Rasmus Søgaard Christensen, stud.theol., Anna Boline Rasmussen, stud.theol., Anders Thomsen Gjesse, stud.mag. i tysk, Oskar Emanuel Mortensen, stud.theol., Sidse-Marie Stæhr Rasmussen, stud.theol. og Johanne Elstrøm, stud.theol.